GEMEENTE KAN NIET OVERAL TEGELIJK ZIJN

VVD-fractievoorzitter Mathieu Paardekooper deed tijdens de raadsvergadering van 10 oktober niet alleen een oproep aan alle inwoners van de nieuwe wijk VerdeVista, maar ook aan de inwoners van de Rijndijk om foto’s te maken van kerende vrachtwagenchauffeurs in de wijk.

Sinds de bouw van de woonwijk kunnen vrachtauto’s niet meer via de brug op de Molentocht naar bedrijventerrein De Grote Polder komen. Ondanks dat de gemeente op verschillende plaatsen borden neerzette waarmee chauffeurs op de gewijzigde situatie worden gewezen komt het geregeld voor dat chauffeurs toch de wijk inrijden en moeten keren.

Met name Oost-Europese vrachtwagens lijken vaak gebruik te maken van oude navigatie systemen waarop nog wordt aangegeven dat ze over de Molentocht of over de Rijndijk naar het industrieterrein moeten. “Bij het keren zorgen de wagens geregeld voor schade aan het wegdek en straatmeubilair”, aldus Paardekooper. Ook in andere straten aan de Rijndijk ontstaat regelmatig schade door kerende vrachtwagens.

De VVD roept burgers op om foto’s te maken van de vrachtauto’s die keren. De wijkbewoners zouden deze dan via internet aan de gemeente (gemeente@zoeterwoude.nl) door kunnen geven zodat die aan contactgegevens van het bedrijf kunnen komen om ze vervolgens te informeren over de situatie.

Wil jij ook meepraten over de toekomst van Zoeterwoude, meld je dan aan als lid op https://www.vvd.nl/word-lid/