Ruimte voor ondernemers

© VVD Zoeterwoude

De VVD in Zoeterwoude wil dat ondernemers de ruimte krijgen om te ondernemen. Waar nodig moeten bestemmingsplannen gewijzigd kunnen worden om onnodige leegstand tegen te gaan en initiatieven mogelijk te maken. Ruimte geven aan ondernemerschap levert banen op en noodzakelijke vernieuwing. Regels zijn noodzakelijk, maar uitgangspunt blijft samenwerking op basis van vertrouwen. Ook de boeren mogen niet teveel beperkt worden in wat ze doen. Nummer 2 op de lijst en geboren aan de Zoeterwoudse Noord Aa Roel Onderwater: ”Zoeterwoude moet geen openluchtmuseum worden, maar we moeten wel het landelijke karakter behouden. Initiatieven voor de vestiging van winkels, bijvoorbeeld op de boerderij, willen wij ondersteunen. Daarnaast moeten boeren de ruimte krijgen en houden om te blijven doen waar ze goed in zijn. Dan moet je als omwonende soms wat ongemak op de koop toe nemen. Als VVD blijven wij voor én achter onze ondernemers staan!”